19 april 2018 – blytunga marklyft med medeltunga vikter

Idag var det marklyft på schemat. RSR och veckans andra pass stod runt dörren. Jag kände mig något oerhört svag idag, varje lyft kändes blytung. Vikten var identisk som sist jag körde men skillnaden var enorm. Jag kämpade mig dock igenom hela passet och fick det avklarat.

  1. 132.5 x 3

  2. 132.5 x 3

  3. 132.5 x 3

  4. 132.5 x 3

  5. 132.5 x 3

  6. 132.5 x 3

P.g.a. att jag njöt av flera koppar kaffe här hemma så hann jag inte köra mer än så på gymmet, jobbet väntade. Imorgon ska jag köra åtta ettor på 100kg i bänkpress och förhoppningsvis lite knäböj. Apropå knäböj så är det värt att påpeka att det är något jag som bäst tänker underhållsträna under dessa veckor där jag fokuserar på bänkpress och marklyft. Medeltungt som bäst.

Tills vidare,

må bäst.

Lämna en kommentar