Powerbuilding it is!

Det var över ett år sedan jag sist skrev i bloggen. Mycket har hänt sedan dess. Jag har hunnit bli pappa och skaffat ett annat arbete. Utöver det har jag hunnit bli en tjock gris också. Kanske inte en tjock gris men en gris åtminstone. Pricken över i:et är att jag även har lyckats få ett jäkla ryggskott, som jag dock inte känner av idag. Tack och lov.

Jag har haft en underbar semester denna sommaren där jag har upplevt väldigt mycket. Under ca 6-7 veckor har jag inte tränat överhuvudtaget. Söndagen den 14 juli påbörjade jag en diet och började träna igen. Startvikten var 91.1 kg och träningsprogrammet är en enkel över/underkropp split där jag siktar på att träna fyra dagar i veckan. Två överkroppspass och två underkroppspass.

Det är ingen hemlighet att mina träningsmål har skiftat. Jag älskar fortfarande tunga lyft inom SL men jag siktar på att träna på ett annorlunda sätt. Jag är en ytlig person och vill se jävligt snygg ut naken. Kortfattat tränar jag en blandning mellan SL och BB. Inom branschen brukar vi kalla det för Powerbuilding.

Tills vidare,

må bäst!

Lämna en kommentar